En av de tingene jeg alltid ender opp med å prate om på våre kurs, er markedsføring. Det er jo et så enormt viktig tema.
Egentlig så er markedsføring for en bedrift en fulltidsjobb. Derfor er det viktig at du setter deg ned og bestemmer deg for hvor mye tid du skal dedikere til det. Instagram feks. 1 time + hver dag. Altså: 30 min. På å poste et innlegg og deretter 30 min. På å være aktiv. (Like og følge potensielle kunder) Og noe tid her og der til å svare på meldinger og svare på kommentarer. Lag det til en rutine og sett det gjerne opp denne tiden i kalenderen hver dag. Eller betal noen for å gjøre dette for deg.
En veldig viktig ting vi ikke må glemme, er å la kundene gjøre seg kjent med DEG og DERE som står bak bedriften.
Husk at de fleste kundene som kommer til deg fast, de kommer like mye fordi de liker DEG som person og ofte også hvordan salongen ser ut og hvilken energi det er der.
En kunde vil skrolle opp og ned på instagram og facebook, for å prøve å finne fakta om deg. La kunden din finne det de ser etter. Om de ikke finner det de ser etter så går de på deg privat, og finner 10 år gamle videoer du kanskje ikke vil vise kunder.. Sørg for å slette alt du ikke vil folk sakl finne.
- Det er viktig for dem at du er dyktig, så bilder av arbeidet ditt er nødvendig. Du trenger ikke legge ut bilder hver gang du har en behandling. Ha heller 15-30 profesjonelle og bra bilder av arbeidet ditt, og spre disse bildene ut med jevne mellomrom. Send gjerne disse bildene til profesjonell retusjering, så de viser seg fra sin beste side. Gode bilder i godt lys er viktig. Og ikke legg ut disse for ofte. Viss dine sosiale plattformer inneholder kun bilder av vipper eller bryn feks, da vil du kun tiltrekke deg de i bransjen, slike som meg feks… Det er den største feilen du kan gjøre.
- Kundene vil vite HVEM det er som utfører disse arbeidene. De skal tross alt stole på denne personen. Hvordan du ser ut er veldig lite relevant, men hvordan du fremstår og utstråler er viktig. Alle liker glade og hyggelige personer. Vis dette frem i bilder og videoer. SMIL med masse tenner, LE og lag god stemning. Videoer er veldig viktig, da får de både se og høre deg, og de har enklere for å bestemme seg for å gå til akkurat deg da de med en gang føler de vet mer om deg eller kjenner deg.
- Tenk på sosiale medier mer som kanaler hvor kundene dine skal få bli kjent med deg og lære om behandlinger og produkter, en at du skal selge noe via disse kanalene. Da vil innholdet ditt bli mye bedre og mer interessant. Ingen liker salg, bare tenk på hva du selv liker på instagram.
- Din kanal må være en god blanding av ditt arbeid, informasjon om ditt arbeid, bilder og videoer av deg og ditt team (oppstilt, under arbeid, på ferie osv) bilder av salongen, lærdom om produkter og behandlinger, give aways, inspirasjons bilder, bilder av katter og hunder, memes osv.
*** Anbefaler å gjøre din bedriftside mer unik med mer privat innhold, da vil den være mer relevant for folk å følge.
Anbefaler deg å laste ned appen *UNUM eller *PLANOLY (begge er gratis) her kan du planlegge instagram poster lenger frem i tid. Sørg for at instagrammen er en stor blanding av alt mulig rart folk kan ville interessere seg for. Og vis mer av deg! Tenk at du gjør det for bedriften din. Legg ut et bilde hver dag, og gjør som jeg skrev - sett av tid til denne markedsføringsdelen. For viss ikke blir det ofte glemt, og det havner i alt man «skal gjøre senere»
Gjerne legg igjen en kommentar dersom du liker sånne her innlegg, og gjerne tips til hva jeg kan skrive mer om senere!
Klemmer fra Ina xxx
Comments
ozPaDrsmOSVCAEdJ
nWvwpaXNCclhbjFr
yIeqSkBKZNUjAsO
gRDAsHdTXOo
OrcfRhFs
HyEStmkVRXenahlT
cbileGUEZT
zehpkuOE
VELDIG nevenyttig informasjon👌 Du er rå flink🌟